Suomen  Tilastoseuran logo

Suomen Tilastoseura on vuonna 1920 perustettu voittoa tavoittelematon tieteellinen seura. Tilastoseuran tarkoituksena on edistää tilastotieteen tutkimusta, opetusta ja soveltamista sekä toimia tilastotieteilijöiden ja tilastoja tekevien henkilöiden yhdyssiteenä.

Tilastoseuralla on noin 300 jäsentä, jotka työskentelevät yliopistoissa, tutkimuslaitoksissa, valtion ja kuntien organisaatioissa, järjestöissä ja yrityksissä pääasiassa tutkimus-, suunnittelu-, opetus- ja asiantuntijatehtävissä. Jäsenistöön kuuluu myös tilastotieteen opiskelijoita.

Tilastopäivät / Statistical Days 2024

Seuraavat Tilastopäivät järjestetään maanantaina 3.6.2024 Aalto-yliopistossa Espoossa. Pääpuhuja on professori Ryan Martin (Department of Statistics, North Carolina State University).

Ilmoittautuminen Tilastopäiville on alkanut. Varhainen ilmoittautuminen (early bird) päättyy 31.3.2024. Normaali ilmoittautuminen alkaa 1.4.2024 ja päättyy 12.5.2024. Huomatkaa, että osallistumismaksut nousevat normaalin ilmoittautumisen alkaessa 1.4.2024! Jos haluat pitää Tilastopäivillä esitelmän, niin lähetä ehdotus esitelmästä Tilastoseuran sihteerille viimeistään 28.3.2024. Ilmoittaudu Tilastopäiville täyttämällä rekisteröintilomake ja maksamalla osallistumismaksu vasta sitten, kun olet saanut tiedon hyväksynnästä tai hylkäyksestä. Lisätietoja Tilastopäivistä löytyy täältä.

The next Statistical Days will be held on Monday 3 June 2024 at Aalto University in Espoo. The keynote speaker is Professor Ryan Martin (Department of Statistics, North Carolina State University).

Registration for Statistical Days has started. Early bird registration closes on 31 March 2024. Normal registration opens on April 1, 2024 and closes on May 12, 2024. Please note that the participation fees will increase when normal registration starts on April 1, 2024! If you want to give a presentation at Statistical Days, send a proposal for the presentation to the secretary of the Statistical Society no later than March 28, 2024. Register for Statistical Days by filling out the registration form and paying the participation fee only after you have received information about acceptance or rejection. More information about Statistical Days can be found here.

Finnish Statistical Society and Finnish Society of Biostatistics organise an intensive course

Topics in Statistical Inference

27–31 May 2024

Lammi, Finland

Tilastotieteen sanasto

Suomen Tilastoseuran Tilastotieteen sanaston 2. laitos on nyt myös hakukone. Sanaston 1. laitoksen voi hankkia omakseen Tiedekirjasta. Sanasto on suomi-englanti-suomi-sanakirja, jonka tavoite on yhtenäistää ja uudistaa tilastotieteen suomenkielistä termistöä.

Kirjan kansi, jossa lukee Tilastotieteen sanasto (Juha Alho, Elja Arjas, Esa Läärä ja Pekka Pere). Kuvituskuvana sanapilvi, joka kuvaa tilastotieteen suomenkielisten termien esiintymistiheyttä sanaston sisältämissä sanoissa.

Kirja-alennuksia seuran jäsenille tarjoavat:

Cambridge University Pressin logo
Wileyn logo